رواية حبي الاول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نيرة عبد الله


 رواية حبي الاول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نيرة عبد الله


عند شيماء صحيت من النوم على رن من رقم غريب شيماء ردت 

شيماء الو

رزان شيماء معايا 

شيماء ايو مين معايا 

رزان انا رزان ياشيماء مرات عمر 

شيماء ايوا عاوزه اي منى 

رزان بعياط لازما نتكلم 

شيماء طب هقابلك في كافيه ...... كمان ساعه 

رزان اوكي وقفلت 






شيماء قامت اخدت شاور ولبست بنطلون باج بيج وسويت شيرت بينك ومكتب كلام ابيض عليه وكوتيش بينك في ابيض وطرحة بينك في ابيض وشنطه بيضة وبرفيوم وميكب خفيفه؛ووصلت ورنت  على احمد


احمد الو ياحبيبتي صباح الخير

شيماء صباح النور ياحبيبي صحيت امته

احمد لسه صاحي اهو وانتى صحيتي امته

شيماء لسه بردو  يدوبك لبست 

احمد رايحة فين 

شيماء رايحة اقابل رزان

احمد مرات عمر 

شيماء اه 

احمد ليه مش خلصنا ياشيماء 

شيماء هي رنت عليا وعوزاني اقبلها

احمد طب هاجي معاكي 

شيماء لا يااحمد علشان خاطري لا  انا عاوزه اشوف هي عوزه اي 

احمد طب هقابلك امته

شيماء انا اخدت حاجات الجيم معايا هخلص معاها وهقابلك هناك ماشي 

احمد طيب ياحبيبتي خالى بالك من نفسك تمام 

شيماء حاضر ياحبيبي وقفلت معاها  

وركبت اوبر ورحت لرزان 

وأحمد قام اخد شاور ولبس تيشرت لبني قطن وبنطلون شروال اسود وكوتشي اسود رياضي واخد شنطت الجيم ونزل ركب العربيه وراح النادي 


عند نور ومراد كانو بيجيبوا الحاجات الاخيرة للشقه 

نور بس كدا كل حاجه جاهزة 

مراد ايوا المهندسين هيفرشوا خلاص 

نور مش مصدقه اخيرا هنبقي لبعض

مراد باس أيدها اخيرا ياقلبي 

نور طب يلا ناكل بقا 

مراد يلا ياقلبي واخدوها ورحو ياكلوا وبعدها كل واحده روح بيته






في القسم 

عمر انا مخطفتش حد 

الظابط والفيديوهات دي اي 

عمر معرفش عنها حاجه 

الظابط هنعرف مين اللي يعرف عسكري خدوه واخد عمر ومنى الحبس 


عند شيماء راحت لرزان وقعدت وكانت رزان وياسين قاعدين 

شيماء قعدت نعم عوزني في اي 

رزان انا عارفه انك متعرفنيش ومصدمه بس والله انا بحب عمر 

شيماء وانا عمري ما حبيت عمر انا كنت بحترمه شيفاه اخويا بس اللي عمله مقدرش اسامحه عليه 

رزان اوعدك انه لما يخرج هخده ونسافر بس ارجوكي اتنازلى عن المحضر علشان ياسين حتي

شيماء بصت لياسين واخدته وشالته اي القمر ده وباست خده

شيماء بصي ده مش راي انا لواحدي راي احمد كمان بس لو خرج مشفش وشه هنا 

رزان اوعدك انى ده هيحصل 

شيماء ادتها ياسين وقامت هرد عليكي عن اذنك ومشت رحت النادي 

ورزان راحت ....


عند شيماء وصلت النادي وطلعت الجيم لبست لبس الجيم وكان بنطلون وجاكت اسود وكاب وطرحة سوده وكوتشي اسود ورحت لاحمد وهو بيلعب 

شيماء عاش ياكابتن 

احمد بصلها ونزل من على اللعبه

احمد اتاخرتي ليه

شيماء مفيش وحكتلوا اللي حصل 

احمد وانتي عوزانا نتنازل 

شيماء بص انا كنت هرفض بس ياسين محتاج يكبر وباباها معاها يااحمد هو هيبعد عننا

احمد حتي لو خرج ميقدرش يعمل حاجه خلاص عرفنا كل الالعاب بتاعتهم 


شيماء مسكت ايده خير ياحبيبي احنا خلاص بيقنا لبعض 

احمد باس أيدها ودي احلى حاجه ياعمري 

شيماء طب يلا ياكابتن دربني

احمد ضحك تعال يامغلبانى ومسك أيدها وبدأ يدربها وبعد وقت روحوا 

احمد باس أيدها هتوحشتنى 

شيماء دي كلها كام ساعه لي هنامهم 

احمد بتوحشنى وانتى معايا اصلا 

شيماء بحبك اووي يااحمد 

احمد باس أيدها وانا بعشقك ياقلب احمد 

احمد امتي نتجوز بقي

شيماء لسه ٣سنين 

احمد انتي عاوزه تغظيني عارفه اخرتها هخطفك واتجوزك 

شيماء وانا موافقة بحب المغامرات 

احمد والله طب انزلى بدل مااعملها دلوقتى 

شيماء بضحك حاضر يلا باي 

احمد باي هكلمك لما اوصل 

شيماء اوكي ياحبي وطلعت 






ودخلت لقت مراد قاعد

شيماء العريس القمر اي الاخبار

مراد الحمدالله ياحبيبتي خلصنا كل حاجه الحمدالله وسلمنا الشقه للمهندسين

شيماء وانا هروح بنفسي اتابعها 

مراد باس راسها عقبالك يااعمري 

شيماء يارب ياحبيبي 

مراد حد يصدق انى احمد اللي مكنتش بضيقو هيبق جوز اختي

شيماء شوفت بقا 

مراد هو بيحبك وده اللي يستاهلك بجد

شيماء حضنته ربنا يخليكم ليا 

مراد وليا ياعمري 

شيماء يلا هخد شور وانام 

مراد وانا كمان ياقلبي وقام دخل نام 


وشيما اخدت شور ولبست بيجامه قطن روزي وسابت شعرها وقعدت على السرير  وأحمد رن 

احمد وحشتينى 

شيماء هو انا لحقت 

احمد اه ياختي لحقتى ده انا اخدت شاور على السريع علشان اكلمك 

شيماء وانت كمان وحشتنى 

احمد بجد 

شيماء اه وقعدوا يتكلمو كتير 

شيماء بنوم يلا ننام بقي ساعتين دول 

احمد ماشي ياقلبي 

شيماء تصبح على خير 

احمد وانتى من اهلي ياعمري باي وقفل 

شيماء فرحت ونامت بفرح وأحمد بردوا 


*هل الفرح هيفضل موجود ولا اي اللي هيحصل 


حبي الاول نيره عبدالله


    الفصل التاسع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×